Întrebări și întrebări: Expatul în carantină din China împărtășește modul de supraviețuire a 8 săptămâni de izolare

Pin
Send

Pe măsură ce americanii se adaptează la realitatea distanțării sociale și se confruntă cu o întindere nedeterminată petrecută departe de prieteni, familie și vecini, milioane din China ies din opt săptămâni din aceeași experiență. Începând cu sfârșitul lunii ianuarie, China a fost închisă în încercarea de a controla răspândirea SARS-CoV-2, noul coronavirus apărut în orașul Wuhan la sfârșitul lunii decembrie.

Viața nu este întru totul normală în China nici acum. Școlile rămân închise în majoritatea provinciilor, iar adunările mari sunt încă interzise. Nu este clar dacă vor fi necesare alte opriri dacă restricțiile dezlănțuite permit reapariția virusului. Dar afacerile se redeschid și oamenii încep încet să socializeze încă o dată.

Karen Orteza, cetățean american și profesor de grădiniță la o școală internațională din Nanjing, China - la aproximativ 285 de mile (460 de kilometri) nord-est de Wuhan - a decis să nu evacueze țara în momentul în care au apărut vestea virusului. De aproximativ 25 ianuarie, ea și soțul ei practică distanțarea socială și stau acasă. Orașul a pus în aplicare măsuri stricte pentru a preveni răspândirea coronavirusului, inclusiv necesitatea verificărilor de temperatură înainte ca oamenii să poată intra în clădiri, închiderea serviciului de luat masa la restaurante și mandatul că oamenii trebuie să poarte măști pentru a intra în orice clădire. Persoanele care doresc să utilizeze transportul public au fost solicitate să scaneze un cod QR pe ​​telefoanele lor, legate de un număr de identificare care să dovedească că nu au părăsit Nanjing în ultimele 14 zile. Oamenii trebuiau să utilizeze verificări similare pentru a intra și ieși din compuși rezidențiali. Călătorii care intrau și părăseau orașul trebuiau să-și ia temperaturile și oricine era în contact cu cineva care avea febră a fost plasat în carantină de 14 zile la un hotel.

Prin e-mail, Orteza a împărtășit experiența ei de a trăi în conformitate cu aceste reglementări cu Live Science. Acest interviu a fost editat ușor pentru lungime și claritate.

Știința în direct: Când ai intrat în blocare și cum arăta asta în Nanjing?

Orteza: Școala a terminat vineri, 23 ianuarie, pentru vacanța de Anul Nou Chinezesc. Studenții trebuiau să aibă două săptămâni de vacanță, iar profesorii o săptămână de vacanță și o săptămână de dezvoltare profesională. La acel moment, știam că virusul exista, dar nu știam în ce măsură și nu eram cu adevărat îngrijorați despre cum ar putea afecta Nanjing. Mulți oameni au plecat din Nanjing așa cum era programat să plece în vacanță, dar eu și soțul meu am rămas. Până duminică, știrile au apărut deja că virusul se răspândea rapid. Oamenii au fost sfătuiți să stea cât mai mult acasă. SUA au stabilit avize de călătorie și evacuează cetățenii din Wuhan. SUA au sfătuit cetățenii din alte părți ale Chinei să plece și ei. Biserici, centre comerciale, piața umedă, mici vânzători și majoritatea restaurantelor s-au închis imediat.

Pentru aproximativ următoarele două săptămâni, legumele vândute rapid din magazine, dar au fost reumplute zilnic. Nu a fost niciodată cumpărare de panică vizibilă - cel puțin nu în Nanjing. Unele articole importate au fost mai greu de obținut din cauza opririi sistemelor de livrare, dar produsele locale erau în plină aprovizionare. Singurele lucruri dificil de găsit erau măștile chirurgicale și dezinfectantul de mână, deoarece erau trimise la spitale și în provincia Wuhan și Hubei. Aproape totul a rămas închis, cu excepția principalelor magazine alimentare și a unor magazine de fructe, până la sfârșitul lunii februarie. La începutul lunii martie, unele restaurante au început să se redeschidă, dar numai pentru preluare. Majoritatea oamenilor folosesc deja o formă de plată fără numerar, cum ar fi plata cu Alipay sau WeChat, astfel încât comanda de la restaurante sau magazine alimentare a fost simplă. Oamenii care livrează motociclete au lucrat neobosit tot timpul livrând produse alimentare la compuși. Taobao, cel mai mare site de cumpărături online din China, închis deoarece livrarea era imposibilă.

Am fost liberi să părăsim casa de la bun început doar pentru că nu părăsisem niciodată Nanjingul. Cu toate acestea, oricine a plecat din Nanjing (chiar și pentru o excursie de o zi la Shanghai) a trebuit să completeze 14 zile de autoizolare la domiciliu. Toate zborurile în țară sunt monitorizate cu verificări de temperatură înainte și după zbor. Dacă cineva are febră în avion, atunci toată lumea care stă într-un anumit număr de rânduri trebuie să intre în carantină într-un hotel monitorizat timp de 14 zile.

Știința în direct: Cum a fost starea de spirit acolo și cum s-a schimbat în ultimele luni?

Orteza: În general, starea de spirit a părut foarte calmă aici în Nanjing. Oamenii par să înțeleagă că nu se poate face altceva decât să-l aștepți. Se pare că există foarte multă încredere în guvern în încercarea de a descoperi cel mai bun plan de a conține virusul și a merge mai departe. China are avantajul de a putea spune: „Taci și rămâi acasă!” și să-i faci pe oameni să facă asta! Capacitatea de a limita mișcarea în interiorul compușilor rezidențiali ajută de asemenea.

Desigur, oamenii se îngrijorează de cei care se află în epicentru și de personalul medical care lucrează neobosit pentru a avea grijă de cei bolnavi, dar nu simt nicio panică pentru cei care nu se află în categoriile cu risc ridicat. Cel mai mare lucru este incertitudinea. La început, ne-am gândit că acest lucru va fi doar câteva săptămâni, iar școala a stabilit de atunci mai multe date de început provizorii. Pe măsură ce fiecare dintre aceste date se apropie, există o oarecare dezamăgire că încă nu avem de gând să începem.

Știința în direct: Care a fost partea cea mai grea despre asta pentru tine?

Orteza: Cea mai grea parte pentru mine a fost izolarea. Din fericire, am soțul meu, deci nu sunt complet singur! Deși unii dintre prietenii mei erau încă aici, nimeni nu s-a aventurat în afara caselor lor decât dacă a fost necesar. Mi-a fost foarte dor ... să am acele discuții rapide la școală cu colegii mei sau să interacționez cu elevii mei sau să fac plimbări prin cartier. Când mergem la magazin, se pare că toată lumea vrea doar să își facă treaba și să iasă de acolo. Abia săptămâna trecută sau două au ieșit mai multe persoane pe stradă. Când a început această situație, străzile erau goale și s-ar putea să trecem doar două sau trei persoane într-o plimbare de 45 de minute - și asta este într-un oraș de 8,5 milioane! Dar pe deasupra, m-am trezit zâmbind sub masca tuturor celor pe care i-am trecut pe stradă. Și am primit o mulțime de zâmbete (cred că ... chiar nu le puteam vedea sub măști) și încuviințează capul de la persoane necunoscute pe care le-am trecut și pe stradă. Se pare că toată lumea se simte ceva mai unită acum.

Știința în direct: Cum te-ai ocupat de muncă, divertisment și sănătate generală în această perioadă?

Orteza: A fost un lucru în sus și în jos pentru mine fiind rămas înăuntru atât de mult timp. Am fost întotdeauna în stare să ieșim, dar în primele săptămâni, am încercat să ieșim doar o dată pe săptămână pentru a cumpăra mâncare. Fiind profesor de grădiniță, obișnuiesc să mă mișc mult în fiecare zi! În prima noastră săptămână, am văzut-o ca pe o vacanță și am dormit, am vizionat filme, am citit și m-am relaxat. Apoi, pe măsură ce a trecut timpul, mi-am dat seama că trebuie să am un program și o rutină sau altfel voi înnebuni. Predarea online pentru noi a început pe 10 februarie prin WeChat, e-mail și alte platforme online, am putut să fac planificări cu colegii mei. Pe măsură ce trece fiecare săptămână, am reușit să rafinăm ceea ce oferim studenților noștri. Au fost o mulțime de sughițe, dar ne dăm seama.

De asemenea, mi-a fost de folos sănătatea să îi ajut pe alți oameni. Unul dintre colegii mei și familia sa au plecat în Vietnam în vacanță. Zborul lor înapoi în China a fost anulat, iar sitter-ul pisicii a sfârșit plecând în Germania. Am putut să-mi asum responsabilitățile de ședere a pisicii. Nu am fost niciodată o persoană de pisică, dar prima dată când am ieșit din apartament și am avut cuiva (bine, ceva) cu care să interacționeze, am fost încântat! Am avut o perioadă atât de bună interacționând cu acea pisică și am sfârșit așteptând cu nerăbdare vizitele mele zilnice cu ea. De asemenea, se simte foarte bine să pot face alergări la magazinul alimentar sau la școală pentru a ridica obiectele de care au nevoie prietenii mei din carantină. Un sentiment de scop ajută la sănătatea mintală.

Divertismentul a fost sub formă de cărți, filme și emisiuni TV. În timp ce mă uit la televizor, am tricotat pălării și eșarfe pentru caritatea școlii. Făcând ceva productiv în timp ce mă uit la TV preia o parte din vinovăția pe care o simt pentru că vizionez atât de mult televizorul! De asemenea, am folosit acest timp pentru a face lucruri pe care le-am pus întotdeauna pentru o altă zi ... mai multe lecturi, studierea unei limbi străine (există multe site-uri gratuite gratuite), am învățat să joc ukulele, încercând rețete noi, apelând mai des la familia mea și organizarea de fișiere computerizate!

Știința în direct: Care sunt sfaturile dvs. pentru americanii care se confruntă cu începutul unei perioade de distanțare socială?

Orteza: Sfatul meu cel mai mare este să-l păstrez în perspectivă. Nu vă concentrați pe hype media. Obțineți faptele și apoi așezați-vă și relaxați-vă. Nu uitați să fiți amabil cu alții care s-ar putea confrunta cu incertitudini mai mari. Un lucru care m-a impresionat cu adevărat este cât de amabil am fost tratați de prietenii mei expat și de chinezii deopotrivă. Oamenii își ies din cale să fie de ajutor. Unul dintre colegii mei și familia ei s-au întors din Australia și sunt în carantină la hotel, deoarece cineva din apropierea lor în zbor a avut febră. Hotelul și-a dat seama că este ziua de naștere a fiului colegului meu, deoarece au pașapoartele la dosar. Hotelul a surprins familia cu un tort de ziua lui. Mici acte de bunătate ca acestea sunt evidente peste tot.

Menținerea unei atitudini de înțelegere, flexibilitate și considerație face toată diferența. Nimeni nu se aștepta să se întâmple acest virus și nimeni nu era pregătit să-și facă viața cu capul în jos. Așadar, amintiți-vă că ne-am gândit cu toții laolaltă și că poate fi un proces oarecum dezordonat, imprevizibil.

Orteza a împărtășit o listă de sfaturi pentru a face acest lucru prin izolarea cu sănătatea mentală și fizică intactă: